Конспект урока: Урок-дискуссия по теме "Образование в Великобритании и России"

Современное образование » Планирование урока иностранного языка – важное условие эффективного проведения занятия » Конспект урока: Урок-дискуссия по теме "Образование в Великобритании и России"

Страница 2

GB Russia

Children ages 6-7/17 attend school

Pupils do not wear school uniforms

Pupils have a lunch at school free of charge

School discipline is not very strict

Summer vacations from June to August

Education is divided into 4 stages

Children ages 5-16/18 attend school

Pupils have to wear school uniforms to school

Pupils eat a hot lunch at school

Pupils have exams at the ages of 7, 11, 13 and 16

There are state and private schools in the country

School discipline is very strict.

VII. Pupils' reports on the suggested topics.

Children, you know much about education in Great Britain and Russia. Now we'll listen to our British and Russian pupils. They will tell us about education in GB and Russia in short.

Listen to them very attentively, please.

Education system - Sokova

Pre-primary education - Somenkov

Primary Education - Mushlaykin

Junior schools - Aryuhina

Modern schools - Romanova

Grammar schools - Guskova

Technical schools - Sumarokova

Comprehensive schools - Kaleganov

11+ examinations - Skorohodova

Education in Russia - Savinova, Mihoparov

VIII. Test. (Приложение 3)

And now one more test on the topic "Education".

Choose the Right Answer:

Education in Great Britain is divided into:

a) 2 stages c) 3 stages

b) 1 stage d) 5 stages

2. State does not control:

a) private schools c) grammar schools

b) modern schools d) state schools

3. British pupils are to have "11+" examinations at the age of:

a) 16 c) 5

b) 18 d) 11

British schools have

а) names not numbers

b) numbers

5. All British pupils must stay at school:

a) from 3 till 11 c) from 7 till 18

b) from 5 till 16 d) from 9 till 17

IX. Discussion.

You know that education both in Russia and Great Britain have got some advantages and disadvantages or you may call pluses and minuses. Please, write all advantages and disadvantages. /обучающиеся пишут в тетрадях/

And now one more task for our discussion. Imagine that you have to choose a country to study. Put these factors in order of priority from 1 to 12/1=the most important/. Which ones would influence you most in making your decision?

A variety of types of schools.

The duration of a school day.

The reputation of a school.

Teachers.

Extracurricular activities.

Multiculturism.

School discipline.

School uniforms.

Tests.

The choice of subjects.

The age children start and leave school.

X. Diagrams.

Now the last task is your diagrams.

Complete the diagram by writing the name of each type of school in the boxes. Write the age of pupils at each type of school.

Pre-school

Compulsory education

XI. Conclusion. The result of the lesson.

Планирование урока иностранного языка с использованием новых информационных технологий требует соблюдения определенных дидактических принципов и научно-методических положений, сформулированных в традиционной дидактике и наполняемых благодаря информационным технологиям новым содержанием.

Планирование урока иностранного языка следует рассматривать:

как элемент общей системы обучения;

как единое целое, состоящее из множества компонентов процесса обучения (учитель, обучаемый, учебно-информационное средство, учебный материал).

Многолетние педагогические эксперименты показывают, что эффективность в развитии творческих способностей учащихся также прямо зависит от использования возможностей и средств их самоуправления. Все что школьники в ходе учебной деятельности способны выполнить без помощи извне, они должны выполнять самостоятельно.

Страницы: 1 2 3


Читайте также:

Построение образовательной среды по изучению индивидуальности ученика
Изучение индивидуальности в школе часто отож­дествляют с индивидуальным подходом. Принцип индивидуализации как особая педагогическая ценность существовал в школе всегда. В чем тог­да отличие его реализации в личностно-ориентированном образовании? В традициях школы основной задачей является со­здани ...

Использование дидактических игр как средства развития интеллекта дошкольников
Игра - основной вид деятельности ребёнка в дошкольном возрасте, играя, он познаёт мир людей, играя, ребёнок развивается. В современной педагогике существует огромное количество развивающих игр, способных развить сенсорные, двигательные, интеллектуальные способности ребёнка. Прежде чем говорить о ра ...

Опытное обучение лексическому аспекту английского языка на основе семантико-синтаксического подхода в 7 классе и анализ его результатов
Опытное обучение (ОО) школьников средней ступени лексическому аспекту ИЯ проводилось в гимназии № 47 г. Уфа. Продолжительность ОО составила 2 недели. В нем приняли участие 14 человек, которые обучались по программе для средних общеобразовательных школ. Эксперимент проводился в несколько этапов: 1) ...

Актуальное на сайте

Copyright © 2021 - All Rights Reserved - www.rawpedagogy.ru